فریب‌کاری انتخاباتی آ.ک.پ شروع شد

همراه با نزدیک شدن به انتخابات ۱۴ می آ.ک.پ شروع به فریب‌کاری در کوردستان کرد. آ.ک.پ و سازمان‌هایش بەعنوان رشوەی انتخاباتی، پول و بسته خوراکی پخش می‌کنند.

زمان کمی به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در ترکیه و باکور کوردستان در ۱۴هم می مانده است. حمایت از حزب چپ سبز روز بەروز درحال افزایش است. حزب چپ سبز به یک امید برای خلق مبدل گشته و این نیز حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ را نگران کرده است.

بلوک فاشیستی آ.ک.پ- م.ه.پ که از حمایت خلق برای حزب چپ سبز می ترسد، اقدام به فریبکاری می کند.حکومت آ.ک.پ- م.ه.پ شهر وان را پر از پلیس و نظامیان ارتش کرده، از فعالیتهای دمکراتیک حزب چپ سبز جلوگیری میکند. علیرغم سیاستهای فشار و سرکوب پلیس ترکیه، حزب چپ سبز ستادهای تبلیغاتی خود را دایر می کند.

حکومت فاشیست آ.ک.پ- م.ه.پ همه شهرهای کوردستان بویژه وان و جولەمیرگ را پر از نظامیان ارتش و پلیس کرده و همه فعالیتهای جمعی شهروندان را تا ۱۴هم می ممنوع اعلام نموده است. این بلوک فاشیستی با این فشار و محدودیت و سرکوبها راضی نشده و اقدام به دادن رشوه درمیان مردم کرده است. بویژه حزب عدالت و توسعه(آ.ک.پ) شبها به منازل شهروندان رفته و پول و بسته غذایی تقسیم می کند. اهالی وان علیه گروهی از زنان شعبه آ.ک.پ در این شهر و تعدادی مُلا که رشوەی انتخاباتی پخش می کردند، اعتراض کردند.

"ما شعور خود را نمی فروشیم"

یکی از اهالی محلە استاسیون منطقه توشبا در وان گفت: در اواخر شب گروهی زن و مرد در محلات میگردند. اینها به منازل مستمندانی می روند که قبلا آنها را شناسایی کردەاند. چند روز پیش به منزل ما نیز آمدند. بسته خوراکی با خود آورده بودند. خواستند همراه با آن یک هزار لیره هم بەما بدهند، اما ما آنها را نپذیرفتیم. ما آنها را بیرون کرده و گفتیم یکبار دیگر به اینجا نیایید. آنها فکر می کنند که می توانند با رشوەدادن، رای کسب کنند، اما خلق کورد رای و شعورش را نمی فروشد. ما در ۱۴ می حسابشان را می رسیم.